söndag 23 januari 2011

Torekov

Idag så tog packde vi ner fika och vagnen i bilen sen åkte vi till Torekov på en liten utflykt! När vi kom ner till hamnen var det en stackare som försökte komma ut med sin båt, han kämpade och kämpade för att komma igenom isen men det gick inte! Sen hittade vi en segelbåt som låg på kölen helt snett! Jag ville hjälpa båten men pappa sa att vi inte kunde det, jag tyckte faktiskt lite synd om båten....

Sen klättrade vi lite på stenarna, var ute på bryggan och sprang lite på stranden. Efter ett tag blev jag lite trött så jag hoppade upp i vagnen och så gick vi en sväng inne byn och spanade in hus...sen blev det fick nere i hamnen på varm choklad och kex innan vi åkte hem. En väldigt mysig eftermiddag tycker jag :-)

 Båten som kämpade för att komma ut
 Båten som hamnat fel och som jag ville hjälpa



 En bit av Torekov
Fika dax...mums!!

Kramar Kotten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar